14 Aralık 2011 Çarşamba

KOKİNA...(şu kırmızı toplu yeşiller...:)

Bu sene evimin kokinaları yok:(
 yeni yıla istanbulda giremeyeceğim için çiçeklerimde yok maalesef:( İstanbulda yeni yılın yaklaştığını siz unutsanızda kokinalar hatırlatır.
Ben bir kokina birde nergis gördüğümde acaip sevinirim.aslında ikiside kış çiçeği ki kışı sevmememe rağmen ama olsun sevinirim işte...kokinanın bir başlangıç olduğuna inanırım.Yeni bir yıla girerken çingeneler çiçekçiler o kırmızı toptop olmuş çiçekleri öbek öbek elime tutuşturduklarında yeni yılın iyi geçeceğine inanırım...Bir rivayete görede diğer yılbaşına kadar saklarsan uğur getirirmiş.Doğrumudur bilmem.Her sene demek isteyipte fazla dayanamayanlardanım...

5 yorum:

BÜTÜ dedi ki...

bayılırım nergislere :) aslında tüm çiçeklere :)

Sibel-ish dedi ki...

Bu çiçeklerin adını bilmiyordum vallahi, yıllardır aldığım halde:)

AslıASLI dedi ki...

Her sene alırım kokina :) ama hiç bilmiyordum ugur getirdigini. Bende sizin gibi saklayamıyodum bu sene denicem :)

biraydamasalı dedi ki...

sibelcim bende geçen senelerde öğrendim.okadar güzellerki isminin bir önemi yok bence. ne dersin:)

aslıcıkkk bu uğur getirme mevzusunu hep bilirim de uygulamuaya gelince: bu sene tamam saklıyacam deyip tozundan sıkılınca atıyorum...ama bu sen söz saklıycam:))))
bir rivayete görede bir dahaki seneye yeşil olarak saklayabilirsen ev sahibi olurmuşsun:))))
rivayet işte:))

Manolya Özkan dedi ki...

Benim geçen yıldan kalan kokinalarım hala duruyor bunlarla ilgili rivayeti ararken buldum blogunuzu da en kısa zamanda yenilerini almalıyım 😊