1 Ekim 2012 Pazartesi

HALİL İBRAHİM BEREKETİ


Vaktiyle birbirini çok seven iki kardeş varmış....
Büyüğü Halil....
Küçüğü ise İbrahim...
Halil, evli çocuklu.
İbrahim ise bekarmış... Ortak bir tarlaları varmış iki kardeşin...
Ne mahsul çıkarsa, iki pay ederlermiş. Bununla geçinip giderlermiş...
Bir yıl, yine harman yapmışlar buğdayı.
İkiye ayırmışlar..... İş kalmış taşımaya....
Halil, bir teklif yapmış :
- İbrahim kardeşim ; Ben gidip çuvalları getireyim. Sen buğdayı bekle.
- Peki ağbi demiş İbrahim... 
Ve Halil gitmiş çuval getirmeye... .
O gidince, düşünmüş İbrahim: Ağbim evli, çocuklu. Daha çok buğday lazım onun evine
Böyle demiş ve, kendi payından bir miktar atmış onunkine...
Az sonra Halil çıkagelmiş.
- Haydi İbrahim...! demiş, önce sen doldur da taşı ambara.
- Peki ağbi...! 
İbrahim, kendi yığınından bir çuval doldurup düşmüş yola..
O gidince, Halil düşünmüş bu defa:
- Çok şükür, ben evliyim, kurulu bir düzenim de var. Ama kardeşim bekar. O daha çalışıp, para biriktirecek. Ev kurup evlenecek.
Böyle düşünerek, kendi payından atmış onunkine birkaç kürek.....
Velhasıl , biri gittiğinde, öbürü, kendi payından atmış onunkine.
Bu, böyle sürüp gitmiş..... Ama birbirlerinden habersizlermiş.
Nihayet akşam olmuş. Karanlık basmış.
Görmüşler ki, bitmiyor buğdaylar.
Hatta azalmıyor bile.... Hak teala bu hali çok beğenir.
Buğdaylarına bir bereket verir, bir bereket verir ki ...
Günlerce taşır iki kardeş , bitiremezler. Şaşarlar bu işe...
Aksine çoğalır buğdayları. Dolar taşar ambarları.
Bugün 'Bereket' denilince, bu kardeşler akla gelir.
Bu bereketin adı : Halil İbrahim bereketidir. ..

5 yorum:

bi yazıp çıkan kız dedi ki...

Konusu gibi bereketli bu hikaye. Kaç kez dinledim rahmetli dedemden bir bilseniz. Her seferinde de hiç sıkılmazdım. Şimdi sizin sayfanızda görünce -bilsem de- yine okudum. Teşekkürler..

Halil İbrahim bereketi diliyorum size.
Sevgiler..

Heyyfi dedi ki...

Bu çok güzel bir hikaye gerçekten.
Paylaştıkça sadece maddi değil manevi olarak da çoğalıyoruz...
En basit ve en kolay paylaşabileceğimiz şey de güler yüzümüz...
Sevgilerimle...

Modavesaire dedi ki...

ne güzel bir kardeşlik:)))

bahar006 dedi ki...

yine nefis bir hikaye, ellerin dert görmesin:)

Metalbebek dedi ki...

Ne hoş bi hikayesi varmış. Bilmiyordum. Teşekkürler